יום שישי, 4 ביולי 2014

פרו אסטרטגיה שמחה לשתף אתכם בטור דעה מקורי של ניר סביליה : בין לונדון לת"א

כאשר רוצים לדבר בשבחו של הכדורגל האנגלי, אחדים מהפרשנים והעיתונאים נוטים להאדיר דווקא את הליגות הנמוכות באי הבריטי, כדוגמא לתרבות כדורגל אמיתית וערכית, שלא נוהרת אחר הצלחות וכסף.
דוגמא טובה לכך היינו יכולים לראות לפני כחודש במשחק העלייה של ק.פ.ר ל"פרמייר ליג". הקבוצה שמעולם לא זכתה באליפות אנגליה, ובוודאי שלא נמנית על ארבעת הקבוצות הבכירות של העיר לונדון זכתה לאהדה עצומה, דווקא בגלל סיבות אלו.

מועדון הכדורגל של  בני יהודה הוא מועדון מזן שונה שניתן להקבילו לק.פ.ר. גם הוא אינו נמנה על הקבוצות הבכירות בעיר ת"א, וגם אצלו לא מעורב כסף גדול, אך הוא מייצג דרך ואמונה שאסור שייעלמו מחיינו.

צילום: יח''צ
בשנים שבהן שיחקתי בבני יהודה למדתי רבות על האופי הייחודי של הקבוצה. הדברים לא מסתכמים רק בחיבור החזק בין האוהדים למשחק עצמו, אלא גם על המסגרת המשפחתית שהקבוצה מעניקה לאלפי הילדים ובני הנוער שמשחקים בקבוצות המועדון. רבים מאותם ילדים יישאו עימם לכל אורך תהליך התבגרותם ערכים חינוכיים אשר ספגו במועדון, ולעיתים יהיו משמעותיים הרבה יותר מלמידה על שיטת משחק או יציאה מאורגנת לנבדל.
זה בדיוק המקום שאליו צריכה להיכנס הרשות המקומית. גם בעידן של ממון רב ומשקיעים מחו"ל, לרשות יש תפקיד חשוב בטיפוח חיי הקהילה דרך אגודות ספורט. שיפור הנגישות והתשתיות של האצטדיון בשכונת התקווה הן דוגמא טובה להבטחת קיומו של מועדון כמסגרת תוססת ומלאת חיים, גם בליגה הלאומית.

לפני מספר חודשים נשאל יו"ר באיירן מינכן קרל היינץ רומינגה על סיבות ההצלחה הכבירה של קבוצתו בשנים האחרונות. 

בתשובתו ענה רומינגה כי "אנחנו  צריכים לדאוג לאחריות החברתית של מועדון הכדורגל... זו המחויבות שלנו". אומנם אלפי קילומטרים מפרידים בין האצטדיון שליד מחלף קיבוץ גלויות לאליאנץ ארינה, אבל זה צריך להיות החזון של כולנו. חיבור במישור החברתי והחינוכי של קבוצת הכדורגל אל השכונה והקהילה.
בשנות השמונים כיכבה בליגה העליונה שלנו, קבוצה שגם ייצגה קהילה קטנה בכרם התימנים. קראו לה שמשון ת"א. בעשור האחרון עברה הקבוצה תהפוכות כלכליות ומקצועיות רבות, עד שלפני שנה הקבוצה הבוגרת של המועדון חדלה מלהתקיים. אסור שגורלה של בני יהודה יהיה זהה. זה הזמן של כולנו להתגייס לעזרה ותמיכה  במועדון הזהוב.
הכותב הוא ניר סביליה - חבר מועצת עיריית ת"א-יפו כיום, וכדורגלן נבחרת ישראל בעבר.
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה